Greșelile frecvente ce se fac cu pistele de biciclete

Greșeala cu pistele de biciclete este că toata lumea le face dupa ureche. Exista Ghiduri de bune practici, dar nimeni nu este interesat de ele. Un expert în domeniu este Marian Ivan(Optar.ro), dar nu cred ca este consultat can se traseaza pistele prin orasele din Romania.

Iată care sunt principalele greșeli pe care le fac autoritățile atunci când proiectează pistele de biciclete:

  1. Le fac pe trotuar și nu crează o delimitare între trotuar si pista. Drept exemplu ar fi fostele piste in Bucuresti trasate pe trotuar.
  2. Nu au o lățime corespunzătoare de minim 1, 5 m pe sens
  3. Nu consultă bicicliștii
  4. Nu consultă politia rutieră din etapa de proiectare a pistelor de bicicletă. Mai bine spus, nu consulta experții.

As mai adauga ca pista ar trebui sa fie langa parcarea de masini, dar pe logica de la dreapta la stanga: trotuar, pista, parcare de masini, banda masini. Foto concludent

Istorie piste de biciclete

Pistele de biciclete au o istorie interesantă și au evoluat pe parcursul anilor. Iată o scurtă prezentare a istoriei pistelor de biciclete:

  • Începuturi: Primele piste de biciclete sau drumuri destinate exclusiv bicicliștilor au apărut în secolul al XIX-lea în unele orașe europene, precum Copenhaga și Paris. Acestea erau în general separări simple între trotuar și carosabil, făcute din piatră sau lemn.
  • Anii 1970: Perioada anilor ’70 a adus o creștere a utilizării bicicletelor și un interes crescut pentru îmbunătățirea infrastructurii pentru biciclete. Orașe precum Amsterdam și Copenhaga au devenit modele de succes, cu o rețea extinsă de piste de biciclete care conectau diferitele zone ale orașului.
  • Anii 1980-1990: În timpul acestui interval, mulți oameni din diferite orașe din Europa și America de Nord au cerut dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete. În această perioadă, s-au construit piste de biciclete mai largi și mai separate de carosabil, cu elemente de siguranță, cum ar fi marcajele speciale și semafoare pentru bicicliști.
  • Anii 2000: Odată cu creșterea preocupării pentru mediul înconjurător și promovarea unui stil de viață sănătos, multe orașe din întreaga lume au început să investească în infrastructură pentru biciclete. Pistele de biciclete moderne au devenit o parte integrantă a planificării urbane, fiind construite în funcție de nevoile bicicliștilor și conectând diferite zone ale orașelor.
Macro of white bike lane

Ce este o pista de biciclete

O pistă de biciclete este o porțiune de drum dedicată exclusiv circulației bicicletelor. Aceasta este proiectată și construită pentru a asigura siguranța și confortul bicicliștilor în timp ce se deplasează în cadrul rețelei de transport urban sau rural. Pista de biciclete poate fi separată de carosabil, cu o delimitare fizică, cum ar fi borduri sau bariere, sau poate fi integrată în același nivel cu drumul, dar marcată distinct pentru a indica faptul că este rezervată bicicletelor.

Obiectivele principale ale pistelor de biciclete includ încurajarea utilizării bicicletelor ca mijloc de transport alternativ, îmbunătățirea siguranței bicicliștilor, reducerea congestiei rutiere și promovarea unui stil de viață activ și sănătos. Piste de biciclete pot fi găsite în orașe, parcuri, zone urbane sau rurale, în funcție de necesitățile și infrastructura fiecărei locații.

De asemenea, pista de biciclete poate fi parte a unei rețele mai largi de infrastructură pentru biciclete, care include și alte facilități precum benzi pentru biciclete pe șosele, zone de parcare pentru biciclete și servicii de închiriere a bicicletelor. Prin crearea unei infrastructuri prietenoase pentru bicicliști, pistele de biciclete contribuie la îmbunătățirea vieții urbane și promovează mobilitatea sustenabilă.

Leave a Reply