Bucureștiul nu este cel mai prietenos oraș cu bicicliștii. Cel puțin la prima vedere cam asta e realitatea.
Majoritatea prietenilor mei mă consideră un curajos pentru că merg cu bicicleta prin traficul sufocant din București. La început mi s-a părut și mie dificil, dar în câteva zile m-am obișnuit și nu aș merge pe trotuar sau pe lângă bicicletă, pentru nimic în lume. De fapt, un biciclist o dată urcat în șa, este greu de dat jos.
Merg cu bicicleta în București din 2011 și cred că nu sunt aberant dacă îmi dau cu părerea despre cum e bine să se comporte un biciclist în București și în general, în orice oraș.
Regula nr. 1
Comportă-te exact ca un șofer.
Detaliez: Fii disciplinat, mergi cu viteză (cel puțin 18 km/h), respectă culoarea semaforului, acordă prioritate la trecerea de pietoni, semnalizează.
Să nu mergi pe trotuar!
Trotuarele sunt destinate pietonilor. Pe trotuar întâlnești copii, oameni cu dizabilități, bătâni pe care îi poți accidenta. Mergi pe carosabil! Bicicleta este un vehicul care trebuie să meargă pe carosabil, cât mai aproape de partea dreaptă a drumului.
Folosește casca
Știu că, de multe ori, casca este enervantă, dar am căzut o dată și am văzut gaura din cască. De atunci, dacă uit casca, mă întorc din drum să o iau.
Atenție la portiere
Portierele mașinilor sunt o sursă reală de accidente. De obicei, pasagerii din automobile nu se uită în oglinda retrovizoare în momentul în care deschid portiera și nici nu-și dau seama cât de tare ne pot accidenta.
Folosește oglinda retrovizoare
Am avut o oglindă retrovizoare pe bicicletă, dar am renunțat la ea. Acum am o oglindă montată pe cască (în genul acesteia) și este foarte ok, chiar dacă mă uit în oglindă doar când schimb banda/direcția de mers.
Să nu ai încredere în niciun antifurt
În București se fură foarte multe biciclete. Dacă ai o bicicletă nouă, strălucitoare, +1.500 lei, nu o lăsa legată și nesupravegheată! Hoții sunt inventivi, poliția nu-și dă interesul să caute bicicletele furate, deci tot biciclistul rămâne cu buza umflată. Acum poate îi înțelegeți pe danezi și olandezi care merg pe biciclete ruginite și vai de mama lor, dar funcționale și legate de orice gard.
Nu circula fără lumini!
Am observat mulți oameni care merg cu bicicleta și nu au lumini/ochi de pisică. Sunt sinucigași și fac un deserviciu comunității de bicicliști.
Dă-te jos de pe bicicletă pe trecerea de pietoni!
Dacă vrei să fii respectat de ceilalți participanți la trafic, atunci respectă și tu pietonii și ceilalți participanți la trafic.
PS: Regulile sunt făcute să fie încălcate, dar nu și regulile care pun viața ta sau viețile celorlalți în pericol.
Sursa foto: pixabay.com
ai uitat sa mentionezi : asigura-te, nu merge pe mijlocul benzii si nu obstructiona traficul in niciun fel
scuze, ai zis de partea dreapta a drumului
„pasagerii din automobile nu se uită în oglinda retrovizoare în momentul în care deschid portiera și nici nu-și dau seama cât de tare ne pot accidenta.” Pasagerii oricum nu ar vedea in oglinzile retrovizoare,pentru ca ele sunt reglate ca soferul sa vada in ele, daca schimbi unghiul, nu mai vezi ce e in spate. Orice om care a mers cel putin o data pe bancheta din spate si A FOST ATENT a observat asta.
e obligatia soferului masinii de a da ok-ul pasagerilor cand sa deschida usile si sa coboare…
Ce tip de oglinda retrovizore ai (marca) si ce avantaje si dezavantaje are?
salut! am folosit aceasta oglinda care se monteaza pe casca: http://dkbike.ro/oglinzi/1277-oglinda-blackburn-pentru-casca-748071010022.html
avantaje: se montează pe cască, nu te deranjează.
dezavantaje: se poate rupe dacă nu depozitezi casca in conditii propice.
momentan nu mai folosesc oglinzi retrovizoare, prefer să intorc capul, atunci cand este cazul. din punctul meu de vedere trebuie sa fii vizibil în trafic pentru a fi respectat de cei din jur